Entra en funcionament el 061 CatSalut Respon, el telèfon de Salut de Catalunya

Dijous, 11 d'octubre de 2012 a les 00:00
Aquest telèfon és el resultat de la suma del servei Sanitat Respon i del 061, amb l’objectiu d’optimitzar els recursos i millorar l’eficàcia. Donarà atenció telefònica les 24 hores els 365 dies de l’any i atendrà totes les demandes de salut, tant urgents com d’informació. Com sempre, en cas d’emergència cal trucar al 112. Per a la resta de temes de Salut, cal adreçar-se al 061 CatSalut Respon. El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya posa en marxa el 061 CatSalut Respon, el nou telèfon de Salut de Catalunya, on s’han d’adreçar totes aquelles persones que tinguin un dubte o problema relacionat amb la Salut i sempre que no es tracti d’una emergència.

El 061 CatSalut Respon neix amb l’objectiu d’apropar la salut al ciutadà i de convertir-se en la porta d’entrada telefònica al sistema de salut que l’asseguradora pública de Catalunya posa a la seva disposició. Un dels objectius del Pla de salut 2011-2015 és que els ciutadans coneguin el paper del Servei Català de la Salut com a asseguradora pública.

 Al servei que fins ara donava Sanitat Respon se li suma un telèfon, el 061, fàcil de recordar, de ràpid accés i de molt baix cost, que gran part de la ciutadania catalana ja associa amb la salut i l’atenció a les urgències domiciliàries.

 

Darrera actualització: 09.08.2016 | 10:07