Novetats en la gestió de residus d’obres

Dijous, 19 de desembre de 2019 a les 09:00

Qualsevol persona o empresa que sol·liciti una llicència d’obres menors o majors, haurà d’acreditar que disposa dels serveis d’una empresa autoritzada de gestió de residus.

El Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya modifica alguns aspectes de la tramitació de les sol·licituds d’obres en l’àmbit municipal.

La principal modificació ha estat la supressió de la fiança que s’havia de dipositar a l’Ajuntament en obtenir la llicència d’obres. Aquesta fiança es canvia per un dipòsit davant un gestor de residus autoritzat, i cal presentar-ne acreditació al consistori juntament amb la sol·licitud de llicència d’obres.

L’objectiu del dipòsit és el de garantir la correcta gestió dels residus separats per tipus. Segons la normativa, l’import d’aquest dipòsit continuarà sent el que marcava la llei, és a dir, d’11 euros per tona amb un mínim de 150 euros.

A l’acabament de les obres s’haurà de presentar a l’Ajuntament un certificat acreditatiu de la gestió dels residus expedit pel mateix gestor, tot indicant la quantitat i el tipus de residus lliurats.

Per a les obres que no requereixen llicència, sinó només la presentació d’una comunicació prèvia d’obres, la garantia corresponent es continuarà dipositant a l’Ajuntament.

El Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya té com a objectiu la incorporació dels aspectes de l’economia circular establerts en diverses normatives de la Unió Europea (UE). Per a més informació, podeu consultar aquest vídeo de l’Agència de Residus de Catalunya.

Darrera actualització: 18.12.2019 | 09:41