Les al·legacions a les modificacions del cadastre es poden presentar en línia

Dimarts, 25 d'abril de 2017 a les 08:55

El govern de l’Estat va posar en marxa un procediment de regularització del cadastre que pot haver comportat alteracions en les dades de cada immoble. La ciutadania pot presentar al·legacions a la resolució del Ministeri d'Hisenda a través del web de la Direcció General del Cadastre introduint el Codi Segur de Validació que hi ha a les notificacions que la ciutadania ha rebut per carta.

Alguns veïns i veïnes de Begues estan rebent aquests dies unes notificacions amb les propostes de resolució referents a l’alteració cadastral d’immobles realitzada l'any passat per la Direcció General del Cadastre del Ministeri d'Hisenda. La revisió es va portar a terme per detectar incidències com obres noves, ampliacions, canvis d'usos, piscines, reformes i rehabilitacions sense declarar al cadastre. Contra aquestes propostes es poden presentar al·legacions a la web del Cadastre.

Cada incidència detectada suposa el pagament d'una taxa de 60 euros. Per exemple, si una persona té tres immobles i tots tres tenen incidències, haurà de pagar 180 euros. Aquesta taxa ha estat fixada pel Ministeri d'Hisenda i el pagament es fa al Ministeri, no a l'Ajuntament de Begues.

Igualment, cada incidència suposa un increment del valor cadastral de l'immoble i, com a conseqüència, un increment de l'Impost de Béns Immobles (IBI) a partir del 2018. Paral·lelament a això, els afectats hauran de pagar l'IBI corresponent a aquesta diferència, amb efectes retroactius de quatre anys.

Per tal de saber quines incidències afecten els beguetans i les beguetanes, cal entrar a la plana web de cadastre i introduir el Codi Segur de Verificació (CSV) que apareix a la notificació enviada per carta a casa. Es pot consultar el tutorial adjunt si no se sap com fer-ho. Per a més informació, cal adreçar-se als telèfons que apareixen a les notificacions.

Darrera actualització: 25.04.2017 | 12:21