Comunicació prèvia d'obres amb documentació tècnica
Comunicació que es fa a l'ajuntament de la realització d’obres de reforma, construccions auxiliars, canvi d’ús en sòl urbà, i que requereixen la intervenció d'un tècnic. La Comunicació permet l'inici immediat de les obres, sota la responsabilitat de la persona titular.
- Construccions auxiliars (barbacoes, porxos, garatges, etc) de superficie superior a 12 m2.
- Tancament de porxos/galeries o cobertura de terrasses
- Canvi de distribucions interiors en habitatges
- Afectacions puntuals de l’estructura (fonaments, bigues, dintells, etc.)
- Adequació interior dels locals per alta/canvi d’activitat
- Ascensors, modificació de barreres arquitectòniques
- Formació d’obertures en façanes/cobertes
- Enderrocs de construccions auxiliars (barbacoes, porxos, garatges, etc) entre 12 i 35 m2
- Canvi d’ús de locals (excepte a ús residencial)
- Hivernacles amb murs de menys d'1 metre d'alçada
- Murs amb contenció de terres de més de 60 cm d'alçada
- Colocació de cartells i rètols ams suports estructurals
- Obres que no s’ajusten al projecte prèviament autoritzat (modificacions no substancials)
- Grues torre
- Piscines
En funció de la intervenció, els serveis tècnics municipals podran demanar documentació addicional si es considera oportú.
* Es podrà demanar una bonificació del 95% del cost de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, per a les obres que s’efectuïn en edificis declarats d’especial interès cultural, històric o artístic. La petició de bonificació s’haurà de formular simultàniament a la petició de llicència d’obres.
Quin cost té:
Segons Ordenances Fiscals núm. 23 (taxa) + núm. 5 (impost) (annexades al peu d'aquesta pàgina). És obligatori acreditar el pagament en el moment de presentació del formulari. Vegeu * en l'apartat anterior.
Quan es dóna resposta:
Té efectes immediats, sempre i quan la documentació presentada no contingui falsedats o omissions.
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona interessada o afectada pel tràmit (preferentment la persona propietària o arrendatària de l'habitatge) o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.
Cal aportar:
-
Formulari de comunicació prèvia d'Obres amb documentació tècnica
-
Formulari de manifestació explícita de competència i habilitació dels tècnics
En cas que no estigui visat, caldrà manifestació explícita del tècnic sobre la seva competència i habilitació, o certificat del col·legi professional amb el mateix contingut.
-
Resta de documentació
En funció de la classe d'obra, segons consta a l'Annex 2 del formulari
Canals de tramitació:
-
Presencial
Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior. Imprimiu-la i porteu-la omplerta a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (c/ Major, 14), juntament amb la resta de la documentació requerida, el dia que vingueu a fer el tràmit de forma presencial.
-
Telemàticament
Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior i guardeu-la com a pdf en el vostre ordinador / tauleta / mòbil > Un cop cliqueu a 'Tramitar ara' sereu redirigits a la Seu Electrònica, on se us requerirà identificació digital > Un cop validats, accedireu al formulari genèric > Un cop hagueu omplert tots els camps, caldrà que adjunteu la sol·licitud específica per a aquest tràmit (el pdf que heu desat al vostre dispositiu) així com la resta de la documentació requerida a l'apartat 'Adjuntar-hi documents'.
Tramitar ara