Comunicació prèvia d'obres simplificada del programa d'arranjament d'habitatges de la Diputació de Barcelona
Comunicació prèvia que es fa a l'ajuntament de la realització d'obres incloses en el programa d'arranjament d'habitatges de la Diputació de Barcelona.
La finalitat d'aquest programa és promoure l'autonomia personal i millorar la qualitat de vida de les persones grans i de les persones amb discapacitat, garantint les condicions de seguretat, higiene, habitabilitat i eficiència energètica mínimes als seus habitatges. Consisteix en la realització de reformes bàsiques d’adaptació funcional en els habitatges i la instal·lació d’ajudes tècniques.
Els arranjaments es poden fer en:
- Banys, per afavorir l’accessibilitat i facilitar la higiene personal.
- De caràcter general, per facilitar la mobilitat i accessibilitat al domicili, especialment en zones de trànsit.
Aquest tràmit està bonificat en els següents termes:
- Bonificació del 95% de l’Impost per Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO), segons l’art. 6.1 de l’Ordenança Fiscal núm. 5.
- Subvenció del 5% restant de l’import de l’ICIO per ser beneficiaris del Programa d’Arranjament d’Habitatges de la Diputació de Barcelona que estigui vigent.
- Bonificació de la Taxa per comprovació de comunicacions prèvies segons l’art. 7.4 de l’Ordenança Fiscal núm. 23.
Quin cost té:
Tràmit bonificat en els termes expressats anteriorment.
Quan es dóna resposta:
Atès el caràcter de comunicació prèvia, no hi ha resolució.
Té efectes immediats, sempre i quan la documentació presentada no contingui falsedats o omissions.
Qui pot sol·licitar-ho:
Només aquelles persones interessades o afectades pel tràmit (o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da) que prèviament hagin estat derivades al “Programa d’arranjaments de la Diputació de Barcelona” pels Serveis socials municipals.
Cal aportar:
-
Formulari de Comunicació prèvia d'obres simplificada del Programa d'arranjament d'habitatges de la Diputació de Barcelona
-
Informe de prescripció d’actuacions de la Diputació de Barcelona on s’inclou el pressupost de les obres.
-
Informe de serveis socials municipals acreditant que l’arranjament pertany al programa de la Diputació de Barcelona.
-
Declaració responsable de la correcta gestió dels residus.
Canals de tramitació:
-
Presencial
Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior. Imprimiu-la i porteu-la omplerta a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (c/ Major, 14) juntament amb la resta de la documentació requerida, el dia que vingueu a fer el tràmit de forma presencial.
-
Telemàticament
Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior i guardeu-la com a pdf en el vostre ordinador / tauleta / mòbil > Un cop cliqueu a 'Tramitar ara' sereu redirigits a la Seu Electrònica, on se us requerirà identificació digital > Un cop validats, accedireu al formulari genèric > Un cop hagueu omplert tots els camps, caldrà que adjunteu la sol·licitud específica per a aquest tràmit (el pdf que heu desat al vostre dispositiu) així com la resta de la documentació requerida a l'apartat 'Adjuntar-hi documents'.
Tramitar ara