Llicència de primera ocupació i utilització dels edificis

La llicència de primera ocupació permet la primera ocupació i utilització parcial de les edificacions de nova construcció o bé d'aquelles edificacions que estiguin catalogades d'interès arquitectònic i que hagin estat objecte d'una modificació substancial o d'ampliació.  Acredita que les obres s'ajusten al projecte tècnic aprovat i a la llicència que les empara.

La petició de Llicència de primera ocupació implica la devolució de les garanties dipositades en l'expedient. La placa de gual es troba disponible a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.

Quin cost té:

226,50,-€, per cada unitat d'ocupació, segons Ordenança Fiscal núm. 23 (annexada al peu d'aquesta pàgina). És obligatori acreditar el pagament en el moment de presentació del formulari.

Quan es dóna resposta:

El període màxim és d'un mes amb caràcter general. Aquest termini resta suspès durant el temps que es concedeix al sol·licitant en aquells supòsits en què cal introduir esmenes, o quan, prèviament a la concessió de la llicència sigui necessari l'informe preceptiu d'una altra administració pública.

Una vegada efectuada la comunicació prèvia, les obres se sotmeten a inspecció tècnica municipal.

Qui pot sol·licitar-ho:

La persona titular de la llicència d'obres o una altra persona degudament autoritzada.

Cal aportar:

  • Formulari de sol·licitud de llicència de primera ocupació i utilització dels edificis.


  • Certificat de final d'obra.

    Amb el contingut segons disposa l'article 75 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.

  • Acreditació de la sol·licitud de l'alta o alteració de l'Impost de Béns Immobles.

    Model 900D que s'ha de demanar a l'Organisme Autònom Local de Gestió Tributària (Edifici Petit Casal - Plaça de Camilo Rius s/n/ - T. 93 4729402)

  • Plànol de situació de les connexions en façana dels serveis d'aigua, electricitat i sanejament.

    Preferentment a escala 1/100

  • Plànol de planta coberta de totes les construccions de la parcel·la.


  • Manual d'Ús i Manteniment de l'edifici.

    En el cas d'edificis plurifamiliars.

  • Certificat de Final de Instal·lació de les infraestructures comuns de telecomunicacions.

    En el cas d'edificis plurifamiliars.

  • Imprès per a transferències bancàries degudament emplenat (figura annex al formulari d'aquest tràmit).

    En el cas que les garanties s'hagin dipositat en metàl·lic.

  • Certificat de recepció de residus / Certificats per la correcta gestió de residus.


  • Justificant de pagament de la taxa.


  • Formulari de transferència bancària


    en cas que la/les garanties aportades a l'expedient s'hagin dipositat en metàl·lic

  • caldrà obtenir la placa de gual (Ordenança Fiscal núm. 28)

Canals de tramitació:

  • Presencial

    Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior. Imprimiu-la i porteu-la omplerta a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadana (c/ Major, 14), juntament amb la resta de la documentació requerida, el dia que vingueu a fer el tràmit de forma presencial.

Darrera actualització: 16.01.2024 | 10:58