Llicència de primera ocupació i utilització dels edificis
La llicència de primera ocupació permet la primera ocupació i utilització parcial de les edificacions de nova construcció o bé d'aquelles edificacions que estiguin catalogades d'interès arquitectònic i que hagin estat objecte d'una modificació substancial o d'ampliació. Acredita que les obres s'ajusten al projecte tècnic aprovat i a la llicència que les empara.
La petició de Llicència de primera ocupació implica la devolució de les garanties dipositades en l'expedient. La placa de gual es troba disponible a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Quin cost té:
226,50,-€, per cada unitat d'ocupació, segons Ordenança Fiscal núm. 23 (annexada al peu d'aquesta pàgina). És obligatori acreditar el pagament en el moment de presentació del formulari.
Quan es dóna resposta:
El període màxim és d'un mes amb caràcter general. Aquest termini resta suspès durant el temps que es concedeix al sol·licitant en aquells supòsits en què cal introduir esmenes, o quan, prèviament a la concessió de la llicència sigui necessari l'informe preceptiu d'una altra administració pública.
Una vegada efectuada la comunicació prèvia, les obres se sotmeten a inspecció tècnica municipal.
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona titular de la llicència d'obres o una altra persona degudament autoritzada.
Cal aportar:
-
Formulari de sol·licitud de llicència de primera ocupació i utilització dels edificis.
-
Certificat de final d'obra.
Amb el contingut segons disposa l'article 75 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
-
Acreditació de la sol·licitud de l'alta o alteració de l'Impost de Béns Immobles.
Model 900D que s'ha de demanar a l'Organisme Autònom Local de Gestió Tributària (Edifici Petit Casal - Plaça de Camilo Rius s/n/ - T. 93 4729402)
-
Plànol de situació de les connexions en façana dels serveis d'aigua, electricitat i sanejament.
Preferentment a escala 1/100
-
Plànol de planta coberta de totes les construccions de la parcel·la.
-
Manual d'Ús i Manteniment de l'edifici.
En el cas d'edificis plurifamiliars.
-
Certificat de Final de Instal·lació de les infraestructures comuns de telecomunicacions.
En el cas d'edificis plurifamiliars.
-
Imprès per a transferències bancàries degudament emplenat (figura annex al formulari d'aquest tràmit).
En el cas que les garanties s'hagin dipositat en metàl·lic.
-
Certificat de recepció de residus / Certificats per la correcta gestió de residus.
-
Justificant de pagament de la taxa.
-
Formulari de transferència bancària
en cas que la/les garanties aportades a l'expedient s'hagin dipositat en metàl·lic - caldrà obtenir la placa de gual (Ordenança Fiscal núm. 28)
Canals de tramitació:
-
Presencial
Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior. Imprimiu-la i porteu-la omplerta a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadana (c/ Major, 14), juntament amb la resta de la documentació requerida, el dia que vingueu a fer el tràmit de forma presencial.
-
Telemàticament
Ompliu la sol·licitud específica per a aquest tràmit que trobareu annexada en el punt anterior i guardeu-la com a pdf en el vostre ordinador / tauleta / mòbil > Un cop cliqueu a 'Tramitar ara' sereu redirigits a la Seu Electrònica, on se us requerirà identificació digital > Un cop validats, accedireu al formulari genèric > Un cop hagueu omplert tots els camps, caldrà que adjunteu la sol·licitud específica per a aquest tràmit (el pdf que heu desat al vostre dispositiu) així com la resta de la documentació requerida a l'apartat 'Adjuntar-hi documents'.
Tramitar ara