Les al·legacions a les modificacions del cadastre es poden presentar en línia

El govern de l’Estat va posar en marxa un procediment de regularització del cadastre que pot haver comportat alteracions en les dades de cada immoble. La ciutadania pot presentar al·legacions a la resolució del Ministeri d'Hisenda a través del web de la Direcció General del Cadastre introduint el Codi Segur de Validació que hi ha a les notificacions que la ciutadania ha rebut per carta.

Alguns veïns i veïnes de Begues estan rebent aquests dies unes notificacions amb les propostes de resolució referents a l’alteració cadastral d’immobles realitzada l'any passat per la Direcció General del Cadastre del Ministeri d'Hisenda. La revisió es va portar a terme per detectar incidències com obres noves, ampliacions, canvis d'usos, piscines, reformes i rehabilitacions sense declarar al cadastre. Contra aquestes propostes es poden presentar al·legacions a la web del Cadastre.

Cada incidència detectada suposa el pagament d'una taxa de 60 euros. Per exemple, si una persona té tres immobles i tots tres tenen incidències, haurà de pagar 180 euros. Aquesta taxa ha estat fixada pel Ministeri d'Hisenda i el pagament es fa al Ministeri, no a l'Ajuntament de Begues.

Igualment, cada incidència suposa un increment del valor cadastral de l'immoble i, com a conseqüència, un increment de l'Impost de Béns Immobles (IBI) a partir del 2018. Paral·lelament a això, els afectats hauran de pagar l'IBI corresponent a aquesta diferència, amb efectes retroactius de quatre anys.

Per tal de saber quines incidències afecten els beguetans i les beguetanes, cal entrar a la plana web de cadastre i introduir el Codi Segur de Verificació (CSV) que apareix a la notificació enviada per carta a casa. Es pot consultar el tutorial adjunt si no se sap com fer-ho. Per a més informació, cal adreçar-se als telèfons que apareixen a les notificacions.

Dimarts, 25 d'abril de 2017 a les 08:55
Darrera actualització: 25.04.2017 | 12:21