Les cures sostenen la vida. Exigim drets i corresponsabilitat!

Divendres, 7 de març de 2025

CUP Begues (CUP)

Apostem pel feminisme adreçat a conquerir condicions materials de vida dignes per a les dones!

Des de la CUP entenem el feminisme com una pràctica per la llibertat, la igualtat, la justícia i la no discriminació, exclusió o explotació de les dones pel fet de ser-ho. Una lluita contra unes estructures socials, culturals, polítiques i econòmiques: el patriarcat i el capitalisme. Un feminisme amb una mirada interseccional, per donar una resposta global als encreuaments entre els diferents eixos de desigualtat: gènere, origen ètnic, classe social, diversitat funcional, edat, opció sexual, expressió de gènere o identitat de gènere.

Volem fer visible la lluita de les treballadores dels SIE, que treballen en equips externalitzats i precaritzats menystinguts perquè atenen dones víctimes de violències masclistes i la majoria de les treballadores també ho són. Volem fer visible la precarietat de les treballadores domèstiques, la majoria en situació irregular; les del SAD, les treballadores de les residències de la gent gran, les de les explotacions agràries. Totes essencials i totes amb sous i condicions laborals precàries.

I com de res serveixen les proclames feministes si no van acompanyades d'accions, el 8 de març hem convocat un acte reivindicatiu per visibilitzar les violències que pateixen les dones treballadores, a l'àmbit laboral.

La Laura Labiano, militant feminista i educadora social especialista en violències masclistes, ens proposa una reflexió amb relació a les violències que patim les dones a la feina, i com aquestes violències s'amplifiquen entre joves, sectors feminitzats o si atenen víctimes de violències masclistes o en sectors subcontractats o externalitzats.

Només amb l'organització aconseguirem un món millor per a tothom!

Darrera actualització: 4.03.2025 | 15:11