Avinguda Torres Vilaró: de carretera a eix de mobilitat sostenible
L'Ajuntament de Begues posa en marxa la transformació d'aquesta via, molt castigada pel pas de camions, i tanca així una assignatura pendent del municipi. És previst que les obres comencin a principis del proper any i tindran una durada aproximada de 10 mesos.
L'Ajuntament de Begues ja ha posat el fil a l'agulla per a resoldre una assignatura pendent del municipi: la transformació de l'avinguda Torres Vilaró en una via que promogui la mobilitat sostenible, tot fent-hi compatible la circulació de vehicles amb bicicletes i vianants.
Es tracta d'una reforma integral que permetrà tancar una vella ferida produïda al tram urbà de l'antiga carretera de Begues, la qual serà convertida en un nou eix ciutadà continu, des de la Barceloneta fins a la Rectoria.
L'execució de les obres (amb una durada aproximada de 10 mesos) es licitarà en breu, després que a principis d'aquest mes l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona signessin el conveni de reurbanització d'aquesta via i es formalitzés la cessió de la titularitat de la via, de l'ens supramunicipal al consistori beguetà.
Els treballs contemplen tres trams amb un total de 15.677 metres quadrats de superfície, des de l’Ajuntament fins a la carretera a Gavà (vegeu infografia adjunta):
Primer tram
El tram des de l'Ajuntament fins al carrer de la Mare de Déu de Montserrat es convertirà en plataforma única, amb velocitat limitada a 20 quilòmetres per hora, on conviuran vehicles, vianants i bicicletes. Serà d'un únic sentit de circulació i tindrà dos tractaments diferenciats.
Fins al carrer del Bosc donarà continuïtat al carrer Major, mantenint places d'aparcament en el costat nord. Des del carrer del Bosc fins a Mare de Déu de Montserrat la intervenció s'assimilarà al tram del Camí Ral que discorre davant de la Fundació Bosch.
Segon tram
En el tram entre el carrer Mare de Déu de Montserrat i fins a la rotonda de Cal Vidu s'eliminarà la bidireccionalitat de la circulació, convertint-la en sentit únic de sortida del nucli urbà. Fins al carrer Pineda hi haurà una calçada segregada de vehicles i carril bici en vorera, d'estètica similar a la que té el Camí Ral al seu pas per la Barceloneta.
Donades les característiques urbanístiques de la resta del tram, fins a la rotonda de Cal Vidu es farà una actuació sobre l'asfalt i s'introduiran elements reductors de la velocitat. La circulació amb bicicleta es desviarà a través de l'avinguda Pare Manyanet connectant amb la Creu del Joncar, garantint així la continuïtat de la xarxa pedalable fins a la Rectoria.
Tercer tram
El darrer tram va des de la rotonda de Cal Vidu fins a la que enllaça amb la carretera a Gavà, intervenint en l'antic traçat de la carretera, flanquejat per les fileres de plàtans. Aquí es reduirà la calçada, creant una vorera al costat nord que permetrà la circulació de vianants i bicicletes. A la calçada s'hi renovarà l'asfalt i es col·locaran elements de reducció de la velocitat.
El pressupost de tota la intervenció és de 2.225.000 euros, dels quals la Diputació de Barcelona aporta el 75% (1.672.000 euros). El 16% anirà a càrrec de l'Ajuntament (353.200 euros), i el 9% restant provindrà de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).