La Diputació de Barcelona ofereix consells, recomanacions i recursos per a evitar enganys en les compres per internet, un fet que ha augmentat el darrer any a causa de les restriccions provocades per la covid.
Avui, 15 de març, és el Dia Mundial de la Persona Consumidora. Davant l'augment del comerç en línia provocat, en part, per les restriccions a causa de la covid, l'Oficina de Consum de la Diputació de Barcelona dona continuïtat a la campanya per una compra segura a internet que ja va iniciar l'any passat.
Segons la Diputació, el 2020 hi va haver un augment del comerç electrònic no només per l'expansió del coronavirus, sinó també per la incorporació de grups de població que fins ara no utilitzaven internet com a canal de compra o bé que el feien servir de manera ocasional.
Davant la perspectiva que la compra en línia es mantingui o, fins i tot, creixi un cop passada la crisi sanitària de la covid, la Diputació allarga una campanya que vol facilitar consells i recomanacions a les persones que compren per internet, a més de donar eines pel coneixement dels seus drets.
Augment dels litigis en el comerç electrònic
I és que la Diputació va analitzar les reclamacions tramitades el 2020 per tècnics de Consum en aquells municipis que no disposen d'oficines específiques, com és el cas de Begues, i van arribar a la conclusió que l'any passat hi va haver un augment dels litigis en els serveis turístics i el comerç electrònic.
Per aquest motiu, la Diputació estén la campanya a les xarxes socials i a un web específic de Consum on es poden trobar recursos adreçats a la ciutadania, com un decàleg amb consells o un quadríptic informatiu amb recomanacions per evitar el frau digital.
Per altra banda, el programa Begues viu de Ràdio Begues emetrà la setmana vinent un programa sobre les consideracions a tenir en compte a l'hora de comprar per internet. Es comptarà amb José María Losada, tècnic de l'Oficina de Consum de la Diputació de Barcelona.