Comença la campanya 'Veure abans de beure' de prevenció del consum abusiu d'alcohol entre el jovent
Aquesta tarda es difondrà a les xarxes socials municipals el primer vídeo de la campanya, elaborat per un grup de joves de l'Institut de Begues. Enguany, la campanya se centra en les begudes energètiques, els perjudicis en la salut i els riscos de barrejar-les amb l'alcohol.
Avui arrenca el Veure abans de beure, la campanya de prevenció del consum abusiu d'alcohol per part del jovent. Enguany, el focus està posat en les begudes energètiques, els perjudicis que causen en la salut i els riscos de barrejar-les amb l'alcohol.
Un grup de joves de l'Institut de Begues ha estat treballant en les darreres setmanes en la creació d'una sèrie de vídeos d'animació (el primer dels quals es difondrà aquesta tarda per les xarxes socials municipals) que serviran per divulgar els missatges de prevenció.
Els i les joves han rebut formació per part de tècnics de Serveis Socials i de Comunicació de l'Ajuntament de Begues fins a arribar a identificar els missatges clau a transmetre. A partir d'aquí, han creat els personatges, les històries i els guions dels vídeos, alhora que n'han locutat les veus als estudis de Ràdio Begues (foto).
Les il·lustracions han anat a càrrec del creador gràfic Litos, que també va impartir-los una classe magistral d'il·lustració i animació gràfica.
Difusió a través de les xarxes socials municipals
Els vídeos es difondran a través de les xarxes socials municipals aquest estiu, amb l'objectiu de donar eines a adolescents i joves a l'hora de conèixer els riscos als quals s'exposen si abusen d'aquest tipus de begudes.
Segons dades de 2023 del Ministeri de Sanitat, la meitat dels joves de 14 a 18 anys consumeix de forma habitual begudes energètiques. Una sola llauna conté la mateixa quantitat de cafeïna que dues tasses de cafè exprés o quatre llaunes de refresc de cola.
La campanya Veure abans de beure va néixer el 2014 com una de les actuacions del Pla local de prevenció de les drogodependències que es va posar en marxa el 2011. Des de llavors, la campanya s'ha fet cada any, excepte el 2020 i el 2021 a causa de la pandèmia de covid.
En cada edició, un grup de joves ha ideat els continguts de la campanya, la qual s'ha difós en diversos formats, des de vídeos fins a jocs en línia o entrevistes a professionals, entre altres. A més, al web veureabansdebeure.cat es pot trobar informació sobre els efectes del consum d'alcohol i els diversos mites que hi estan relacionats.