L'Ajuntament, atent a les necessitats de les persones més vulnerables en la crisi sanitària
El consistori beguetà manté actives una sèrie de mesures per ajudar els col·lectius de risc en la crisi provocada pel coronavirus, amb un seguiment especial de la gent gran, les famílies amb menys recursos o casos de necesitats especials.
La salut i el benestar de la ciutadania de Begues és el més important en aquests moments. Per aquest motiu, des del consistori s’estan portant a terme una sèrie de mesures per tal d’assegurar que el confinament a causa de la covid-19 no es tradueixi en una pèrdua significativa de la qualitat de vida dels beguetans i beguetanes.
Així, l’Ajuntament manté contacte telefònic diari amb totes aquelles persones majors de 65 anys i que viuen soles, així com amb la Residència Novaurora. En aquest sentit, s’ha activat un telèfon mòbil de contacte directe per a persones grans o amb necessitats especials per atendre els seus requeriments i derivar-les cap als serveis corresponents.
Des de l’Ajuntament també s’està coordinant el Servei d’Atenció Domiciliària i el Servei de Psicologia de Creu Roja, a més de la xarxa assistencial, de salut i de serveis socials de diverses entitats i organismes com el Consell Comarcal del Baix Llobregat, els hospitals de Viladecans i Bellvitge, el Centre de Salut Mental de Gavà o Càritas, entre altres.
A més, els Serveis Socials municipals estan fent un seguiment directe de les famílies amb menys recursos, mentre que el Servei d’Àpats per a la gent gran s’ha adaptat a les circumstàncies amb el repartiment a domicili. Aquest servei, a més, s’ha estès al personal del CAP Pou Torre donades les condicions de treball en les quals es troba.
El gran paper de les persones voluntàries
Tots els serveis d'atenció estan tutel·lats per l'equip de professionals dels diferents serveis municipals de l'Àmbit de Benestar i Acció Social. Per a determinades accions, a més, es compta amb un grup de persones voluntàries, que s'encarreguen, per exemple, del repartiment d’aliments a domicili de Càritas, del lliurament del Servei d'Àpats o de serveis puntuals per atendre comandes de productes de primera necessitat per a persones amb dificultats de mobilitat o grups vulnerables. Des de l’Ajuntament s’ha elaborat un protocol d’actuació del voluntariat, se'ls ha provist de les mesures de prevenció necessàries i es coordina la seva actuació.