Les actuacions dutes a terme en aquestes últimes setmanes pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, han consistit en la formació d’un zebrejat central a la calçada en el tram comprès entre la rotonda de sortida de Gavà i el nucli de Bruguers.
Aquest reforç de la separació dels carrils de circulació té com a objectiu incrementar la seguretat viària i contribuir a evitar xocs frontals.
Alhora, el zebrejat redueix l’amplada dels carrils, una mesura que pretén reduir la velocitat i donar més seguretat de circulació als vehicles.
La separació dels carrils té una amplada de 0,60 metres i està limitat per marques rugoses que alerten els vehicles si envaeixen el sentit contrari.
Paral·lelament, s’han instal·lat captafars reflectants al llarg de la calçada per millorar la visibilitat de la separació central. Properament, el Departament portarà a terme una segona fase d’intervenció a la via que consistirà en la implantació de panells direccionals als revolts i en la senyalització vertical específica per alertar de la presència habitual de ciclistes en aquesta carretera. Al mateix temps, es farà un reforç de l’abalisament de les corbes.
També s’ha impulsat la redacció d’un projecte constructiu de millora del ferm amb alguna obra complementària millorar notablement seguretat viària, amb la previsió de donar una resposta específica a la problemàtica de la corba 7+650 (“Burrito”).
Aquestes actuacions se sumen a les ja realitzades en la millora del ferm de diversos revolts de la BV-2041, que s’han anat fent durant aquest any.
Consulta alguns dels plànols del projecte del zebrejat en aquest enllaç