Les propostes es poden presentar fins al 21 de novembre a través de la plataforma Decidim Begues. Un Comitè d'Estudi en valorarà la incorporació al text provisional que se sotmetrà a debat del Ple Municipal.
L'Ajuntament de Begues, a través de la plataforma Decidim Begues, posa a disposició de la ciutadania l'esborrany de l'Ordenança de transparència i administració digital perquè hi puguin fer aportacions (tant de forma individual com col·lectiva) fins al 21 de novembre.
Aquesta Ordenança permetrà a l'Ajuntament dotar-se d'un procediment propi que concreti l'aplicació de les normes jurídiques sobre l'ús dels mitjans electrònics en l'administració local i, davant la creixent demanda de transparència, ha de trobar una resposta en l'ordenament jurídic local per fer front a les necessitats d'obtenir informació així com a la possibilitat de participar en les polítiques públiques.
Cada persona o entitat que col·labori en aquest procés participatiu rebrà una resposta individualitzada i argumentada sobre per què s'ha estimat o s'ha rebutjat la seva proposta.
Finalitzat el termini d'admissió de propostes, una Comissió d'Estudi (formada per difetents àrees de l'administració municipal) avaluarà les aportacions presentades i incorporarà aquelles acceptades a l'esborrany d'Ordenança, document que es presentarà al Ple Municipal per al seu debat i aprovació.
En cas que el text s'aprovi inicialment, hi haurà un nou període d'exposició pública perquè s'hi facin al·legacions. En acabar aquest període, la Comissió d'Estudi redactarà el text final el qual haurà de ser aprovat definitivament pel Ple Municipal.